February 24, 2010

Lain tujuannye lain jadinye...

Oleh kerane dah lame x tukar tayar keta baru2 ni aku pegilaa tukar tayar baru. Lagipun tayar lame tu dah semacam je licinnye(botak),hehe....


Balik keje aku terus singgah kat kedai ni memandangkan dah sehale nak balik ke umah aku.


Biaselaa kan dah klu cabut sume skali tu ade jelaa yg rosak yg ni rosak. Dari tujuan asalnye nak tukar tayar je,abih melarat ke macam2 bende kene tukar.


Memule skali die cakap rim lame aku ni dah bengkok. Nak kate die tipu xleh jugak sebab die buat/test depan mate aku sendiri. Memang 3 bengkok dan 1 je ok ckit. Katenye klu nak baiki pun boleh tahan jgklaa argenye lagipun xleh siap aritu. Susah2 aku cakap xpelaa aku trade in rim ni pastu topup ckit untuk rim baru.


Bile nengok gini memang sume berkenan kan,itu ok ini ok tapi masalahnye x sume lubang nat tayar tu boleh ngam dengan aku punye keta. Lame jugaklaa aku duk pikir,last2.......


Yang ini pilihan aku.......Ok x???Lantak akulaa ok ke x,keta aku.Huahuahua.....Nak pasang tayar kat rim tu pun punyelaa lamenye sebab yang 3 tu senang je tapi ade 1 tayar tu memang susah betul sampaikan 2,3 kali kene tukar tayar lain.


Mane xnye,cine ni pasang.....


Cine ni pulak test kat mesin tu,die punye bacaan untuk kestabilan tayar banyak sangat bezanye tu yang kene tukar tayar lain tu.


Puas jugaklaa aku menunggu akhirnye inilaa bacaan yang dikehendaki (OOO/OOO)...


Dah abih bab tayar tu,mase die nak pasang die kate mende alah ni pulak yang dah x ok. Getah dah hancur...


Katenye ni rupe asal mende alah tu. Dah alang2 tukar tu aku suruh terus die check brek depan,rupe2nye pun dah x ok. Terlalu nipis maklumlaa dah lame sangat x tukar,huhuhu....


Ni keje2 akhir selepas puas aku menunggu....


Bile dah sumenye setel,tayar spare ni terpakselaa kembali ke tempat asalnye...

Dah inilaa rupenye keta aku sekarang. Ape2 pun aku sangat2 puas ati,hehe....

No comments: