January 15, 2009

Aircond punye pasal...

Aku rase aircond keta aku ni dah lame rosaknye tp arini baru aku pegi anto repair. Bkn xnak repair cepat,paham2 jelaa kan ongkos kureng. Yg ade pun perlu dgunekan utk perkare yg lebih memerlukan. Klu nak ikutkan sekse mmg sekse naik keta xde aircond ni,sian kat anak2 je kekadang tu klu cuace panas,peerrggghhh...berpeluh dieorg. Waktu cuace panas sekse,waktu ujan pun sekse jgk mane xnye nak bukak tingkap ujan,bile tutup kan kelam plk dlm keta. Mase memule rosak dulu aku penah pegi tnye kat bengkel repair aircond yg satu tu,die tgk2 lebih kurang katenye itu kene tukar,ini kene tukar sumenye dlm rm5++ ke rm6++. Termenung jap aku bile dengar cine tu ckp gitu,mane xnye aku ingatkan dlm 2-3 ratus je. Tetibe pagi td sebelum aku nak pegi anto keta aku ke bengkel tu ade plk member aku sorang ni ckp die ade kenal tokey satu bengkel ni coz die selalu anto keta die kat cine ni,aku pun ape lagi pikir2 dah die kenal ngan tokeynye mesti blh runding arge ckit kan. Tokey die ni namenye Pang. Smpai kat bengkel Pang ni die tgk2 katenye dlm rm4++,aduhai Syukur Alhamdulillah dlm ati aku jimat ckit dari bengkel yg penah aku tnye dulu tp cine Pang ni ckp kene check dule die punye cooling coz die ckp klu yg lain dah ok tp cooling poblem,x sejuk jgk nanti. Aku pun ikut jelaa tp dlm ati jgnlaa cooling ni bocor. Lps die cabut cooling tu,pasang alat sume n bile rendam je dlm air tetibe adelaa satu tempat kuar gelembung2 air. Aku ape lagi tepuk dahi jelaa. Pang ckp kene tukar. Nak x nak aku kene tukarlaa. Bile dah kire2 ngan die punye cooling,kompreser,sebis die punye paip itu ini sumenye dlm rm8++ tp die ckp akan cube kurangkan lg arge bile siap nanti. Aduhaiiii......tp aku rase klu aku anto kat bengkel yg penah aku tnye dulu lagi teruk aku kene. Arap2 x smpailaa arge yg die ckp tu dan aku arap sgt pasni keta aku x buat onar yg beso2 mcm ni lg.

2 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tahun lepas kete kancil ku selalu mengalami masalah ekon

uwaaaaaaaaaaaaaaaa

habis ratus2 repair

alangkah baik nyer kalau duit itu dapat beli henpon bawu

hehhehe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

Ayen said...

yanie - Hahaha...bile dpikir2kan dah kite gune die so bile die sakit,kenelaa sihatkan smule kan...