March 16, 2010

Agak2laa kot ye nak kaye pun...


Bukannye aku nak berkire sangat bab2 makan ni kan tapi agak2laa. Mane aku x hangin cube korang bayangkan dengan rezeki yang aku ambik kat atas pade suatu pagi tu sume skali berharge RM5... Air asam jawa (sebab aku sakit tekak aritu) + meehoon kosong,cume letak telur mate je + cekodok sebiji + goreng pisang 2biji. Mungkin korang kate biaselaa tu kan. Biase tu tempat korang,kantin beso x pun korang makan kat restoren2. Aku ni masalahnye makan kat kantin skolah,xkan harge kantin skolah same macam makan kat kedai luar. Sekarang ni purate perbelanjaan makan pagi ngan tghari kekadang tu boleh cecah rm10/lebih... Ramai dah jugak member2 aku yang lain berbunyi harge ni (sebab dieorg pun kene jugak,huahuahua....). Xpelaa kite tunggu jelaa ape kesudahannye nanti...

6 comments:

Ena Qalinsya said...

jom kita repot kat Hal Ehwal Pengguna...
kantin kat blakang opis i ni pun nak kena gak..
nasi puteh sparuh dan ayam grg, dia leh letak RM5..hamjadah toll!!!!

mama keramat said...

sebenarnya depa semua melampau.. sbb tu rezeki depa tak berkat.. cuba belajar sedekah kah kat pelanggan. contoh kat keramat ni ada satu nasi lemak yg sedap sbungkus cuma 1rm jer dia buat sehari 500 bungkus hantau ke area pudu..pas tu pak cik tu kata kalu dia beli 2bgkus pasti dia sedekah pak cik tu 2 bungkus. pastu org kat pudu marah sbb tak naikkan harga yg sepatutnya 1.20 ke 1.50..dia tak peduli tetap dgn harga 1rm ..tapi hari2 masak hantau mcm tu juga tak kurang...rezeki tetap murah..yg lain mmg melampau.. kira laa kos sebungkus nasi lemak tu berapa jer..
yg keramat tu pya telur belah 4 sambal ikan bilis piaw2 sedap akak dah rasa semalam ..pakcik tu beli utk pot luck di tasik keramat..

Lina said...

mahalnye...abis tu makanan budak camne lak reganya mahal gak ker...tgk meehun tu pun kosong je cuma telur je...ish...ish...ish...cekik darah sgguh diorg ni ek

Ayen Giggs said...

Ena - Sabo...Nak nengok dulu ckit lagi mcmane makin naik ke x.Makan kat luar xpe,mahal kat situ blh cari kat lain tp kat skolah mane blh kuar.

Ayen Giggs said...

Mama keramat - Bagus klu ade jenis gitu tapi masalahnye x sume org blh buat gitu...

Ayen Giggs said...

Lina - Tau xpe,memang kosong sekosongnye.Yang budak punye xtaulaa pulak tapi kat skolah ni ramai anak org kaye,tu masing2 buat xtaau je...