March 4, 2010

Subsidi ke subsedut ni...


Aku terime bil yang ade tertulis 'subsidi' ni baru due bulan. Ade yang aku tnye member2 lain dieorg cakap dah lame terime bil yang ade 'subsidi' ni. Yang aku jadi pelik dan bengong sekarang ni ialah makin ade 'subsidi' ni bil jadi makin tinggi jumlahnye. Klu umah aku oklaa sebab biasenye pun memang dalam lingkungan rm20 - rm 40 setiap bulan so bile datang bil ni kene rm 50 tu xdelaa rase sangat kan sebab aku pikir mungkin bulan lepas aku mandi lebih ckit kan,huahuahua..... Yang aku kesiannye tu jiran kat umah aku,dahlaa tinggal berdue je kat umah die(dah pencen) bil yang selame ni dalam rm2/rm3 je sebulan dan paling banyak pun die cakap rm4 tapi bile ade je 'subsidi' kat dalam bil ni tetibe je kene bayar rm50 lebih,ihiks....Giler khinzir betul. Die cakap die dah pegi ke pejabat berkenaan tnye kat kaunter tapi yang duk kat kaunter pun xleh nak jawab,huhuhu.... Bagi aku,aku nak nengok bil bulan akan datang mcmane. Klu tinggi jugak,aku sendiri akan pegi tnye pulak. So kat sini aku nak mintaklaa sape2 yang keje kat pejabat/bahgian berkenaan ataupun ade sedare2 ke yang keje kat situ boleh bagi jawapan kepade masalah aku ni sebelum aku panggil Karam Singh Walia,hahahaha.......





No comments: