August 3, 2010

Patutlaa macam lampu disko...

Beberapa ari lepas lampu kat umah aku kekadang tu jadi macam lampu kat disko pulak. Memula tu aku ingatkan masalah kat pencawang TNB ke apa so buat xtaua jelaa. Tetiba kelmarin dalam lebih kurang pukul 4 pagi,aku terjaga dari tidur sebab rasa panas semacam. Elok jaga tu rupa2nya kipas x berpusing. Bangun jenguk kat tingkap,umah jiran2 lain sumenya lampu menyala,lampu jalan pun elok je menyalanya. Xleh jadi ni,aku pun turun bawah nak nengok kat men suis takut2 'tendang' tapi x pun. Nasib baiklaa x brapa lama pastu tetiba kipas berpusing semula. Pendek cite bila aku bangun pagi tu masa aku nak bukak pintu umah,aku dengar bunyi macam 'spark' kat meter elektrik kat luar umah aku.

Rupa2nya masalah berpunca dari sini,apa lagi terus aku tepon TNB. X sampai setengah jam terus muncul depan umah,bagus jugak servis TNB ni yek,hehehe.... Meter ni dah lama sangat dah sebenarnya so aku ingatkan dia nak tukarlaa yang baru tapi hampeehhh.... Dia cakap kabel longgar je,tu yang jadi 'spark' pastu lampu jadi macam kat disko.

Dia pun potong yang ni pastu sambung semula. Alhamdulillah sampai sekarang ok dan aku harap2 sampai bila2 pun akan ok......ihiks.

No comments: