March 11, 2011

Ramainya manusia...

Klu ikutkan pasport bibik tamat pada awal bulan april tapi oleh kerana permit dia dah nak abih tempoh so kenalaa buat skali terus. 2 minggu lepas aku pegilaa ke Kedutaan Indonesia kat Kolumpur nun.

Memula tu ingat nak pegi ngan bibik je sebab anak2 nak skolah, mak mentua pulak dah tak sihat sangat2 dah, paham2 jelaa kan klu bawak dia nanti kesian pulak nak kena tunggu lama2.

Pikir punya pikir aku rasa memang aku xleh nak pegi sorang2 sebab selama ni pun walau kemana mesti di temani isteri tersayang. Aku pun bincanglaa ngan isteri sesambil pujuk dia ajak pegi. Sampai gaduh2,huhuhu....

Dah puas gaduh apa sume akhirnya dia setuju nak ikut,hehe... Anak2 pulak terpaksalaa tak pegi skolah ari tu. Kitaorg sampai kat Kedutaan tu lebih kurang pukul 10 pagi. Aku nengok kat luar punyalaa ramai manusia, masuk je dalam Ya Allah... macam ulat dalam nangka, tak sanggup aku nengoknya.

Pendek cerita oleh kerana ramainya manusia ditambah dgn ckit2 masalah lain maka tak sempat siaplaa aritu. Letih menunggu dari pagi sampai petang pastu balik dengan kecewa, celakak betul...

Nak tak nak minggu lepas aku pegi skali lagi tapi kali ni aku pegi berdua ngan bibik je. Klu bawak sume skali kang terpaksalaa lagi anak aku tak pegi skolah so biarlaa aku je yang pegi.

Alhamdulillah kali ni walaupun seperti biasa terpaksa menunggu dari pagi sampai ke hampir2 malam sebab ramainya manusia kat sana tapi lega sumenya selesai dengan jaya,hehe...

4 comments:

miloais said...

hoih! mai KL tak war2 dari awal...
kalo bleh gak le pegi ngeteh ke... ngopi ke...

makdara TERdiva said...

bab2 urusan yg ramai org ni yg becinta..tp takpelah semua dah setel..

kiranya last week deting dgn bibik la ek? hehe

Ayen Giggs said...

miloais - ye x ye gak kan,klu tau gitu mmg kwn bgtau sbb br2 ni betul2 xtau nak kemane.Xpelaa len kali ok...

Ayen Giggs said...

MDT - mmg becinta betullaa tp nasib baik setel....deting ngan bibik?hahahaha....