April 23, 2010

Bagusnye die...


Biasenye klu dekat2 bank kan kite slalu nengok ade orang yang duk kutip derme untuk tabung masjid,budak2 jual ubat/kalendar dan macam2 lagilaa kan. Ade satu ari tu aku duk dalam keta kat depan sebuah bank ni. Dalam pade aku duk nengok orang kuar masuk bank tu adelaa yang bagi dan ade jugak yang hanye sedekahkan senyuman je. Yang membuatkan aku tersentuh hati tu bile aku nengok ade sorang pompuan cine nak kate mude x,tue sangat pun x mungkin dalam lingkungan umo 40an gitulaa. Klu orang melayu islam yang kuar dari bank tu aku nampak macam pakcik tu cakap sesuatu tapi mase pompuan cine tu kuar pakcik tu senyap je sebab mungkin die ingat cine kan xkan nak derme tapi tanpe dsangke2 pompuan cine bukak beg tangan die dan hulur duit yang jumlahnye aku x pastilaa brape. Dalam hati aku terus berkate,bagusnyelaa cine ni. Oleh itu bersyukurlaa kite kerane dlahirkan di negare yang mempunyai rakyat berbilang kaum/bangse dan aman damai ini......

No comments: