September 25, 2010

Kuih raye dari seberang...

Selepas abih tempoh cuti beraye selame sebulan lebih make kembalilaa smule bibik ke Malaysia. Mase ambik die kat klia baru2 ni bile aku angkat beg die tu berat semacam je aku rase,rupe2nye penuh ngan kuih muih dari sane. Die kate kebanyakannye die buat sendiri.

Nilaa antare kuih2 yang die bawak dari sane tu. Stakat ni adelaa jugak beberape jenis yang aku rase,kire boleh tahanlaa sedapnye. Kang klu x makan kang takut die cakap ape pulak kan.

Dalam plastik ni pulak ade 2,3 jenis keropok/kerepek lagi tapi yang aku nak kongsi kat sini ialah yang nampak tu. Belum goreng kecik je mendenye...

Lepas goreng gini jadinye. Bibik aku ni pakse jugak aku makan katenye cubelaa nanti skali makan mesti mau lagi. Sebelum makan tu aku tnye die ape name keropok ni,die kate klu dsane dpanggil 'keropok kulit sapi(lembu)'...Aku dengor name die pun dah rase semcm je tp dah die suruh rase nak xnak terpakselaa aku makan. Skali gigit je,x dpt aku bayangkan betape kembangnye tekak aku ni,nak buang kang takut die berase ati so telan jugaklaa,huhuhu.... Yang pasti aku xtau nak cakap sedap ke x tp die ckp keropok ni antare yg paling mahal dan sedap dsane.

Yang ni pulak tempe. Aku x makanlaa yang ni sebab mmg aku x minat tempe2 ni...

Selain kuih2 die belikan jugak baju untuk anak2 aku ni. Baju macam kakak ngan adik xde saiz untuk baby,tu baju baby x same ngan kakak dan adik. Masing2 bile dapat je terus pakai,hehe...

4 comments:

rizawati said...

ayen, tu sume mknan org minang la.. kopok kulit sapi tu sedap la. kt kedai makan minang je ade mende nih..

Ayen Giggs said...

Watie - Ye ke?Manelaa saye tau,hehe...watie ni org minang ke?..

Lina said...

eh tempe tu sedap aper...klu goreng dgn tepung cicah sambal kicap fuhhh marvellousss

Ayen Giggs said...

Lina - Klu dah x suke gorenglaa dgn ape pun mmg x suke jugak,huhu....