September 23, 2010

Susu punye pasal...

Mase aku balik keje ptg semlm bibik dah cakap yang susu anak aku dah nak abih. Aku pun cakap xpelaa sebab jap lagi aku nak kluar smule nak bawak anak2 pegi pasar malam. Lepas siap mandi,solat ape sume make kluar aku 3 beranak. Isteri mane???... Isteri pegi kursus daa,huhuhu... Pendek cite malamnye dlm lebih kurang pkl 10.30 baru aku tersedar yg aku terlupe beli susu anak aku tu. Ape lagi kelam kabut aku dbuatnye. Terus capai kunci moto pegi carik. Kebanyakan mini market mmg dah tutup punye waktu gitu. Nak jadi cite malam tu saje aku pegi 3 buah 7e,2 buah shell minyak dan 3 buah kedai runcit. Yang aku geramnye ade satu kedai runcit makcik tu,mase aku smpai aku tgk die tgh menyapu sesambil nak tutup kedailaa. Bile aku tnye die kate susu tu ade tp makcik malaslaa nak ambik sebab susu tu dah dsusun terkedalam ckit so susah nak ambik. Aku merayu kat die sebab aku dah pegi byk tempat tp xde. Die plk duk cbuk ckp kat aku,klu awk dtg awal td bolehlaa ambik. Klu skali xpe,ni 3,4 kali duk ulang. Geram betul aku nak ckp klu awal td makcik saye x dtg pulak kat kedai makcik ni,tau x...tp mengenangkan dah tua sgt makcik tu so aku pun blah. Orang kate nak jd rezeki aku jgk malam tu akhirnye kedai runcit yg ke 3 aku pegi,adelaa susu yang dcari2 tu. Alhamdulillah....

No comments: