November 5, 2009

Nak cepat punye pasal...

Ujan turun betul2 lebat sekitar jam 2-4 pagi tadi. Nak jadi cite mase aku nak anto anak ke umah mak aku adelaa satu kawasan tu yang memang dari dulu lagi cepat naik air klu ujan tapi xdelaa dalam sangat pun. Bile sampai kat situ aku nengok ade air atas jalan,aku pun slow ckit sesambil mikir nak lalu ke x. Isteri aku cakap jangan,takut x lepas buat keta tu mati kat tengah2 air,mampuslaa jawabnye. Tapi pade aku dengan pemikiran seorang lelaki konon2nye(hehe...) tambah pulak xnak pusing ikut jalan jauh,cakap boleh punye jangan bimbang. Tanpe teragak2 lagi terus menekan pedal minyak mengharungi air tu. Dalam x dalamlaa tapi mase mengarung tu aku nengok air naik sampai paras lampu. Alhamdulilah lepas... X abih lagi citenye,bile sampai je umah mak aku barulaa aku terpikir yang keta aku bawak tu 'auto'. Klu sebelum ni aku slalu nasihatkan member2 yang pakai keta auto jangan sesekali redah banjir tapi aku sendiri yang redah. Aduhai mampuslaa aku kali ni (dlm ati),huhuhu....Sebenonye yang boleh jadi aku x terpikir tu bukan ape,nak cepat punye pasallaa,hehe...Kebetulan adik aku keje petang so aku tinggallaa keta aku dan pinjam keta ayah aku. Sesambil tu mintak tolong adik aku tanye member die mcm2ane keadaan keta aku tu. Sampai kat tempat keje,adik aku tepon bgtau die dah check,kat minyak gearbox ape sume ok x masuk air. Perrggghhhhh....Lege aku rase. Pasni aku akan lebih berhati2 dan aku berharap keta tu betul2 xde ape2laa,hehe...

1 comment:

Unknown said...

ha tu la... tegaq sgt..
tarik tinger baru tau huh'