September 8, 2008

Genap seminggu berpuase...

Pejam celik pejam celik,sedar x sedar dah genap seminggu kite berpuase kan.. Kejap je rasenye. 2,3 minggu lg seluruh umat islam akan menyambut Ari Raye Aidilfitri plk. Alim ulamak pasti akan menangis setiap kali ramadan smpai ke penghujung tp bg org mcm kite ni makin nak abih ramadan makin suke. Skrg ni mase berlalu cukup cepat,klu mase aku kecik2 dulu nak abihkan satu2 ari tu,waduuuhhhh tuhan aje yg tau punyelaa lame rasenye. Taun ni adelaa ckit peningkatan aku ni. Meningkat dr segi ape? Biasenye puase taun2 lepas aku akan solat terawih selepas dah puase sehari tp taun ni aku rajinkan diri pegi malam sebelum kite sume mule puase. Alhamdulillah...Bkn nak berbangge diri tp bile dpikir2kan,kite ni makin ari makin meningkat usie dan idup ddunie ni pun x selamenye so x salah rasenye utk aku tingkatkan amal ibadah dan memperbaiki serte menyesali segale kesalahan2 yg telah aku lakukan selame ni. Aku arap sgt puase taun ni akan menjadi puase yg lebih baik dr taun2 lepas. InsyaAllah...Kpd yg bace/terbace blog aku ni aku nak ucapkan 'Selamat Berpuase dan semoge tabah menghadapi dugaan2 dbulan Ramadan Al-Mubarak yg mulie ini'...Amin.....

No comments: