July 21, 2008

Taman Negare...

Taun lps skolah aku ade wat rombongan bwk budak2 ke Taman Negare.Aku pun ikut samelaa dah org ajak.Org kate musuh jgn d cari,rezeki jgn d tolakkan...Biaselaa klu pegi mesti ngan geng2 aku.Klu x mmg x meriahlaa suasane tp kali ni oleh kerane nak g msk utan(taman negare)so aku ajak mmber2 yg gagah perkase ckitlaa...Sumenye 'BADANG2'....


Gambo ni aku amik sblm aku msk utan utk jungle tracking...Mase ni relax je,x risau coz badang2 sume ikut same.Nak kenal x badang2 yg d maksudkn,tgk kat bwh ni....



Badang pertame - Yg ni pemalu ckit,tgklaa bile aku amik gambo die abih d tutupnye.Mknan harian mcm org biase je,nasi tp sekali adap dkt2 3 pinggan.M'gunekan kekuatan hanye dgn sebelah tgn.Penah cipta rekod bwk motor dgn sebelah tgn mengelilingi bandr ktn.Bayangkn betape kuatnye die,hahaha....


Badang kedue - Tgk tu tgh watpe.Sarapan pg beb...Mkn roti campur telur kuning,sapu planta isi gule cicah ngan susu.Tulaa makanan harian die.Penah tolak bas dgn m'gunekan sebelah tgn je sejauh 1 km....


Badang ketige - Antare 3 org 'badang' yg pegi bersame aku,aku kire yg nilaa paling kuat.Mempunyei berat badan hampir 180 kg.Mknan hariannye sume yg keras2 spt pucuk paku,belimbing besi dan mcm2 lglaa yg keras...Sblm ni keje sebagai penarik keretapi.Penah menarik keretapi rosak blk ke stesen sejauh hmpir 2 km.Giler btlkan....

1 comment:

Unknown said...

wakakakaka
kelakarla u ni