July 25, 2010

Sebenier buat aku...

Wlaupun dah berbulan berlalu tapi aku tetap nak bgtau jugak,hehe..... 11 mei lalu merupakan ari ulangtahun kelahiran aku yg ke33 tahun (muda lagi beb,kihkihkih...). Pagi2 lagi masa aku nak bukak laptop kat tempat keje tiba2 aku nampak sampul surat kat dlm laptop tu.


Nilaa dia isi dalam sampul surat tu. 'I Love U 2 Sayang',hehehe....

Sebelah malamnya kiteorang kluar makan. Balik je dari makan malam tu isteri aku bagi pulak kotak ni...

Bukak je kotak tu,senyum lebar aku bila nengok isi dalamnya,hehe.... Ada tali pinggang,dompet dan jugak pen. Mana x senyum lebarnya,kebetulan tali pinggang dan dompet aku yang sebelum ni dah memang uzur sangat dah so bila dapat ni jimatlaa aku xyah beli,huahuahua..... Ape2 pun terima kasih banyak2 SAYANG..."I LOVE U FOREVER"...

July 24, 2010

Tercekik nyamuk...

Seorang pembaca berita televisyen di Taiwan dimasukkan ke hospital selepas seekor nyamuk terbang memasuki mulutnya menyebabkan dia tercekik ketika membaca berita dalam siaran langsung di televisyen. China Times melaporkan,seekor nyamuk yang terbang ke dalam mulut Huang Ching terperangkap di salur pernafasan menyebabkan dia di serang asma. Syarikat televisyen China terpaksa menyiarkan siaran iklan selama empat minit bagi memanggil pembaca berita lain menggantikan Huang.Kihkihkih..... macam2 betullaa kan.

Jersi baru...

Jersi baru Manchester United untuk musim 2010 - 2011 dan bukan lagi 'AIG' sebagai penaja tapi 'AON'. Dharap dengan penaja baru serta jersi baru ni akan membuatkan pasukan kali ni lebih bersemangat untuk merampas kembali Piala Liga dari pasukan Chelsea...

July 23, 2010

Man United team paling berharga...

Kelab gergasi Liga Perdana Inggeris, Manchester United dianggap pasukan paling berharga dalam dunia sukan, menurut kajian dijalankan majalah Forbes. Forbes mengedarkan senarai pasukan yang paling berharga semalam dengan Manchester menduduki tangga teratas dengan jumlah aset keseluruhan bernilai AS$1.84 bilion (RM5.9b). Menduduki tangga kedua pula ialah pasukan dari Liga Bola Sepak Nasional (NFL), Dallas Cowboys dengan aset AS$1.65 bilion (RM5.29b) Pasukan New York Yankees, Washington Redskins, New England Patriots, Real Madrid, New York Giants, Arsenal, New York Jets dan Houston Texans turut menduduki 10 tempat teratas.

Tetibe rase rindu....

Alhamdulillah... Akhirnye berjaye jugak aku jenguk blog aku ni. Lame betul dah aku rase x tengok blog sendiri,blog orang lain lagilaa.Huhuhu.... Sejak adenye Facebook sekarang ni aku rase bukan aku sorang je sebab kat senarai member2 blog aku nengok blog orang lain pun lebih kurang aku jugak dah berminggu2/berbulan2 kejung. Masing2 sibuk dengan Fb... Aku ni pulak klu sebelum ni duk sibuk hari2 ngan Fb,biaselaa kan ade masenye datang rase bosan tu so buat mase ni aku stop dululaa Fb buat sementare waktu. Maklumlaa kan bile dah lame x nengok,tetibe je rase rindu pastu bile buke je blog seronok pulak rasenye,hehe... Oleh itu aku akan cube aktifkan semule aku punye blog yang dah lame kejung ni. Insyaallah.....

April 27, 2010

Tolong jangan ganggu saye yek....

Saye tengah cbuk sangat sekarang ni so harap sume paham,tolong jangan ganggu saye...


Mcmane nak setel poblem ni yek....

Susah betullaaa....

Pening dah kpale ni,huhuhu...
Hahahahahaha......... Kan dah dapat,orang cakap jangan ganggu,janganlaa ganggu.Hehe...

April 23, 2010

Bagusnye die...


Biasenye klu dekat2 bank kan kite slalu nengok ade orang yang duk kutip derme untuk tabung masjid,budak2 jual ubat/kalendar dan macam2 lagilaa kan. Ade satu ari tu aku duk dalam keta kat depan sebuah bank ni. Dalam pade aku duk nengok orang kuar masuk bank tu adelaa yang bagi dan ade jugak yang hanye sedekahkan senyuman je. Yang membuatkan aku tersentuh hati tu bile aku nengok ade sorang pompuan cine nak kate mude x,tue sangat pun x mungkin dalam lingkungan umo 40an gitulaa. Klu orang melayu islam yang kuar dari bank tu aku nampak macam pakcik tu cakap sesuatu tapi mase pompuan cine tu kuar pakcik tu senyap je sebab mungkin die ingat cine kan xkan nak derme tapi tanpe dsangke2 pompuan cine bukak beg tangan die dan hulur duit yang jumlahnye aku x pastilaa brape. Dalam hati aku terus berkate,bagusnyelaa cine ni. Oleh itu bersyukurlaa kite kerane dlahirkan di negare yang mempunyai rakyat berbilang kaum/bangse dan aman damai ini......

April 21, 2010

Minggu Sains dan Matematik lagi...

Ari sabtu baru2 ni aku kene keje sebab skolah aku ade buat minggu Sains dan Matematik. Macam tahun lepas jugak,tahun ni skali lagi aku kene bertugas di padang skolah untuk pertandingan roket. Penyertaan untuk tahun ni cukup menggalakkan berbanding tahun lepas yang mane hampir 50 roket yang mengambil bahgian tahun ni. Macam2 roket yang budak2 ni buat. W/pun penyertaan tahun ni agak banyak tapi oleh kerane gune alat pelancar yang baru dbeli ni,sume roket dapat dlancar dengan baik dan cepat.

Nilaa alat pelancar baru tu....


Ni hanyelaa suku daripade roket2 yang mengambil bahgian aritu.

Pade akulaa ini roket paling pelik dan kelako. Mane xnye roket orang lain sumenye lebih kurang same je rupe bentuknye tapi roket ni memang lain dari yang lain....

Roket ni pulak nape??? Klu nengok memang nampak macam biase je tapi yang membezekan roket ni dengan roket lain ialah roket lain lepas lancar terus naik dan menuju ke depan tapi roket ni lepas lancar,naik dan tetibe je membelok ke kiri terus keluar dari pagar skolah. Punyelaa jauhnye die terbang. Memang menakjubkanlaa pade aku. Banyak lagi sebenonye aksi2 kelako yang mane roket die x terbang langsung pun ade,hahaha... tapi biarlaa aku cite yang ni je...

April 19, 2010

Akhirnye hero jugak...

Tahniahlaa aku ucapkan buat sahabat aku sorang ni,abang Azami namenye...


Sebelum ni keempat2 orang anak die sumenye pompuan tapi berkat kesabaran dan mungkin jugak berkat bergambo ngan singe tu,hehe...akhirnye dapat jugak die anak lelaki pade 17/04/10 baru2 ni. Alhamdulillah...

Saje bakor je...

Aku rase musim nilaa musim paling best skali persaingan merebut kejuaraan EPL. Mane xnye klu musim sebelum2 ni slalunye juare dah tau ketike masih lagi berbaki 2/3 perlawanan tapi musim ni tinggal lagi 2/3 perlawanan pun saingan masih lagi terbuke. Lagi satu,musim ni jugaklaa makin bertambahnye musuh2 aku untuk 'bakor' (mengutuk) bile pasukan masing2 tewas,hehe... Sebenonye,ikhlas dalam hati aku andai katelaa pasukan kesukaan aku,MU x dapat menjuarai EPL musim ni pun aku xdelaa terkilan sangat. Klu ikutkan sape2 pun nak pasukan kesukaan die jadi juare kan tapi nombor dua pun dah kire ok... Aku x kisah dieorg nak kutuk ape pun kat aku bile MU kalah,nak wat mcmane kan,ihiks... Yang penting pade aku ialah keseronokan sebabnye klu sume orang sokong MU ataupun klu sume orang sokong chelsea/arsenal/liverpool,x seronoklaa kan sebab xde orang yang kite nak kutuk. Aku rase kutukan aku dan jugak musuh2 aku masih lagi boleh dterime sebab macam aku cakap tdlaa hanye untuk keseronokan tapi yang menjadi kepelikan pade aku adelaa bile aku buke satu dinding kat fb tu,aku bace dieorg punye bertekak pasal bola ni sampai 'mencarut,memaki hamun' dan macam2 lagilaa perkataan yang x sepatutnye dsebut. Nasihat Ayen Giggs kat kawan2 sume janganlaa kerane mende2 yang x mendatangkan ape2 kat kite ni pun sampai kite sume bergaduh dan ilang kawan. Jadilaa macam Ayen Giggs ni haa,ape yang penting...

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v
Huahuahuahuahuahuahuahuahuahuahua..............................................