November 20, 2010

Kursus Peningkatan Profesionalisme Staf Makmal (Biologi)...

Yang ni merupakan kursus dalaman terakhir untuk tahun ni. Waktu yang sama dengan sebelum ni iaitu pukul 11.30 pagi kat lab biologi 3...

Dan seperti biasa jugak sebelum memulakan eksperimen,kenalaa dengar taklimat dulu takut nanti orang suruh buat lain awk pegi buat lain pulak kan. Taklimat kali ni disampaikan oleh pn Che Norsarwani...
Sesi mendengar taklimat...

Eksperimen pertama ialah buat agar2. Agar2???... Yelaa agar2 tapi bukan untuk dimakan,untuk buat eksperimenlaa,hehe.... Gambo2 kat atas tu masing2 tengah cbuk nak buat bekas agar2nya.

Cuba nengok ibu mengandung ni,sampai muncung2 mulut nak buat bekas agar2 tu. Bukan apa untuk pastikan bekas tu kemas dan x bocor,tu sampai muncung2 mulut.....kahkahkah.

Dah siap eksperimen agar2 tadi,kali ni eksperimen nak nengok sel pipi pulak. Untuk eksperimen ni kiteorg dikehendaki skodeng sel2 tu. Tengok pada gaya masing2 tu memang dah pakar dalam bidang skodeng ni,huahuahuahua....
Nape cikgu sengeh semacam je?... Ke cara aku skodeng salah,kuikuikui....

Aikkk... Ni sapa cikgu sapa staf ni,ke x pandai nak skodeng...Hahahaha....Jangan marah haaa.

Yang aku rasa lawaknya ialah bro mike ni sebab cermin mata pakai tapi bila skodeng x guna pulak cermin mata tu.......ihiks.

Ni merupakan eksperimen terakhir kiteorg tapi aku dah lupa apa nama entah eksperimen ni,huhuhu..... Yang pasti ada batang pokok dengan daun2nya skali seperti yang korang nengok kat atas tu.
Setelah selesai semua eksperimen maka seperti biasalaa sebelum balik ke lab masing2 kenalaa bergambo dulu. Cube korang nengok dalam gambo tu,dalam ramai2 pompuan tu hanya aku ngan bro mike je lelakinya tapi yang nyata akulaa lelaki melayu terakhir sebab bro mike tu india,huahuahuahuahua.....

4 comments:

sop said...

selamat berkursus..'
bagus kursus ni.. tambah ilmu..:)

Lina said...

selamat berkursus...moga menjadi pembantu makmal yg cemerlang

Ayen Giggs said...

sop - Time kasihlaa bang.Mmg bagus pun sbb dpt ilmu baru...

Ayen Giggs said...

Lina - Moge2 masinlaa mulut u tu,kihkihkih.....