April 7, 2009

Huh!!..Kecik2 dah pandai...

Kisah ni pasal kawan kakak yg same2 skolah ngan die. Pade satu petang lepas aku balik dari keje adik ngan kakak ajak g jln2 naik motor. Kekadang tu mende ni dah jadi mcm satu perkare wajib kat dieorg. Nak djadikan citenye aku pusing2laa kat tempat biase,klu ikutkan kakak ajak pusing jauh ckit tp aku xnak,letih. Bile smpai je kat umah sorang kawan die adelaa sorang mamat ensem ni. Badan kecik je tp putih,muke pun mmg kiutlaa. Mase tu aku tgk die tengah main ngan member die,dah smbil2 lalu tu aku pun buat2laa panggil name die.

Aku : Najmiii....

Najmi : Haiii..Farisya.

Aku tengok mase tu die tgh makan donut,bile dah tengok kakak terus die ngan member die berlari datang ke arah aku. Aku pun berentilaa bile tgk die datang. Bile smpai kat aku je,die senyum2 je.

Aku : Najmi buat ape?..

Najmi : X buat ape2 main je (smbil tunjuk donut yg die makan)

Member Najmi : Najmi yang mane satu Farisya,yang kat depan ke yang belakang?..

Najmi : Yang belakang ni haa...

Kakak pun mcm biaselaa terus pandang kelain,senyap je. Malu macam abahnyelaa,hahaha....

Member Najmi : Oooo.. PATUTLAA KO SUKE,CANTEK JGK RUPENYE...

Aku ni otomatik terus gelak n pegi dari situ. Bayangkanlaa dari atas motor tu smpai kat umah aku duk gelak smpai kakak marah kat aku. kat umah plk aku cite kat maktok n ibu die,sume gelak. Macam2 betullaa budak2 ni...

2 comments:

ilahjy said...

memang kakak tu cute laaa ayenn anak2 kak semua puji dihari mula kita bertemu... tapi dia x senyum pun amek gmbr...malu mcm ayen ya hikhikhik

Ayen Giggs said...

mama keramat - Hahaha...tau xpe,ekekeke...