April 10, 2009

Rocket Launching...


Ari sabtu minggu lepas aku n de lab geng kene keje coz skolah aku ade buat pertandingan sempena minggu sains ke ape ntah. Aku kene jage kat padang,bahgian 'Rocket Launching'. Nak tau ape itu Rocket Launching? Bkn yang Sheikh Muzaffar naik tulaa,hahaha....Buat lawak plk,ekekeke....Nak tau tgk kat bawah ni haa.

Nilaa mendenye. Mase ni x mule lagi,budak2 ni tgh repair ape2 yg patut d repair. Kreatif betullaa dieorg ni,gune botol air je blh buat roket. Klu korang nak tau roket ni boleh pegi sejauh lebih 100 meter,bayangkanlaa. Yang kene jage utk acare ni aku n Mr Jg. Aku bahgian lancarkan roket tu. Mr Jg plk jage kat ujung padang utk ukur jarak sape yg lebih jauh.

Bergaye ngan roket masing2..


Sebelum mule aku kene pastikan Mr Jg dah sedie kat ujung sane. Nanti kan silap lancar tercacak plk atas kepale Mr Jg,mampus aku dbuatnye.hahaha...
Tgklaa haa punye ramai yg nak masuk pertandingan ni,naik lemas aku kat tengah tu. Lgpun bkn ape,aku dah ckp kat budak2 ni sape2 yg menang pertandingan akan dbawe jumpe ngan Sheikh Muzaffar,tu yg berebut nak masuk,hahaha....Sekali kene tipu daaa..ekekeke..

Antare keje2 memasang roket kat tapak pelancar...

Kene pastikan betul2 roket tu dah ok,takut nanti tersasar kene budak2 ni susah plk aku maklumlaa budak2,die kire nak seronok je.


Roket dah standby kat tapak pelancar dan sedie utk dlancarkan...

Ramai x ramainye yg masuk bertanding smpai rosak pam Mr Jg. Nasib baiklaa budak2 ni ade utk tlg pamkan klu tidak letih aku mane nak pam,mane nak lepaskan picu roket tu lagi. Ape2 pun mmg seronok acare ni.
Dah letih main roket kat padang sebelum balik aku lepak smbil ilangkan peluh dulu kat dewan ngan 'anekdot' dan 'sweet white'.

No comments: