March 2, 2010

Aircond wiralaa pulak...

Sambung lagi cite pasal keta. Kali ni bukan keta aku tapi keta isteri aku pulak. Masalah keta isteri aku ni pulak pasal aircond yang x sejuk.


Pagi tu aku antolaa keta kat kedai aircond ni sebab dah biase kat sini. Masalah keta ni bile on je aircond,x sejuk tapi angin je kuat. Mase dieorg check tu dalam hati aku kate janganlaa babitkan compresor sebab keta aku dulu penah jem compresor aircond,pokai jugaklaa sebab siap sume skali abih dalam rm7++...


Lepas dieorg bukak sume bende...


Die rendam dulu sebab nak nengok mende alah ni bocor ke x...


Basuh pulak bagi betul2 cuci...


Pastu bilas pulak ngan cecair dalam botol kuning tu untuk memastikan mende alah tu betul2 x bocor... Alhamdulillah dah check sume memang bende tu x bocor. Selamat bahgian tu tapi bile dieorg check pulak tang compresor tu yang dapat jawapannye. Die ambik air sabun,perah span yang berbuih kat compresor tu memang sah compresor yang bocor,aduuhhhh.......


Mcmane aku x bengang,korang bayangkanlaa arge compresor aircond ni aje klu yang recond dalam rm3++ dan klu yang baru pulak dalam rm6++,tu x termasuk lagi barang2 lain dan upah itu ini. Nak xnak kenelaa tukar yang baru sebab klu gune yang recond kang takut x tahan lame pulak lagipun bende keperluan kan,terpakselaa. Kesimpulannye siap sume skali aritu aku abih dalam rm dekat2 1k jugaklaa,huhuhu...

No comments: