March 25, 2010

Gune kakuleter pun salah...

KELAKO..... Baru2 ni aku kene saman paking ngan penguatkuase sebab lupe nak letak kupon. Saman tu pulak klu kite bayar dlm 14 ari pertame,rm5. Klu lepas 14 ari,rm10 dan seterusnyelaa. Nak jadi cite aku kene saman tu 6/3 dan aku pegi bayor saman tu pade 20/3 maknenye betul2laa ari ke 14 kan. Sampai kat kaunter aku nengok ade due org staf die kat situ. Lepas aku bagi je resit saman tu akak sorang tu cakap...

Akak 1 : Rm10 inggit dik...

Aku : Aku yang terkejut ni terus cakap,hah!!rm10???Bukan rm5 ke kak,cube kire betul2. Die pun terus ambik kakuleter,tap..tap..tap..menekan.

Akak 1 : Yelaa rm10...

Aku : Kan arini ari ke 14... Member die yang sorang lagi tu pun ambik kakuleter,kire smule. Kejap2 eh..eh.. kejap2 eh..eh.. Aku tunggu je yang sorang lagi tu nak cakap brape. Rupenye same je jawapannye...

Akak 2 : Rm10 inggit dik sebab dah 17 ari,huhuhu... Lagi teruk.

Aku : Dengan sabonye,aku pun ulang skali lagi kak,kan arini ari ke 14. Die pun tekan skali lagi kakuleter tu. Ikutkan aku nak je aku cakap,akak berdue.... X payah gunelaa kakuleter tu,nengok je saye kene saman tu kan 6hb,arini 20hb so tolak jelaa mesti dapat 14 jawapannye. Nasib baiklaa x sempat aku nak cakap gitu,die cakap oh ye memang rm5. Huh!!!...(dlm ati aku) Apelaa kire gune kakuleter pun x betul jugak......

4 comments:

hans said...

hahaha
lain kali bro sound jer kakak tu

Ayen Giggs said...

hans - Memang ingatkan gitu tp bile nengok die tu rase x sampai ati pulok,huhu...

anieMD said...

kalkulator dia masuk air tu boh..

Ayen Giggs said...

anieMD - Hahaha...agoknyelaa.