RASULULLAH s.a.w bersabda,maksudnya: "Apabila datangnya bulan Ramadan,pintu2 syurga dibuka manakala pintu2 neraka ditutup dan syaitan dirantaikan." (Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim)...
Huraiannya: Pintu rahmat terbuka luas sepanjang Ramadan. Orang Islam dianjurkan memanfaatkan peluang sepanjang bulan ini untuk melakukan amal kebaikan,memohon kerahmatan,keampunan dan bertaubat daripada kesilapan...
August 23, 2009
August 20, 2009
Penuhi permintaan kawan2...
Klu ikutkan aku belum bersedie lagi nak tunjuk gambo puteri ketige ku ini tapi dsebabkan ade kawan2 yang masuk kat ruangan komen dan mintak d tunjukkan gambonye so aku tunjukkanlaa jgk. Sume ni bukan ape cume puteri ketige ku ni pemalu ckit orangnye,hehe...Klu korang x caye tengok gambo die kat bawah ni haa...
Mase aku ambik ni die tengah tido oklaa tapi...
August 14, 2009
Tibelaa ari yg dtunggu2...
Sorilaa n3 ni lewat sehari coz semalam aku penat sangat. Pagi semalam,tepat pukul 6.15 pagi aku dkejutkan oleh mesej dari isteri tersayang. Kandungan mesej tu 'B,bgn! Na dah dsuruh mandi n tuko baju ni'. Aku pun ape lagi kelam kabutlaa,mane xnye baju skolah kakak belum gosok lagi ape sume. Biasenye aku ni bile bangun tido wajib kene termenung dulu barang 2,3 minit klu x pasti pening kpale tp semlm x,terus je bangun. Nasib baik xde ape2. Dah setel kakak nak ke skolah dan segale ape yg perlu dsetelkan,lebih kurang pukul 8.15 pagi dapat lagi mesej dari isteriku yg mengatekan die dah nak dbawe ke dewan bedah. Tanpe membuang mase aku terus ke spital. Dalam pade duk tgh cbuk mencari parking keta,dapat pulak call dari nurse yang mintak aku cepat ckit coz aku nak kene tandetangan satu borang.
Pendek cite lepas aku tandetangan borang tu isteriku terus dbawe masuk ke dewan bedah dalam pukul 8.45 pagi.
Klu sebelum ni w/pun puteri2 aku ni jugak dlahirkan secare pembedahan tapi xlaa mengambil mase yg lame. Lebih kurang 2 jam setengah je tapi kali ni betul2 membuatkan aku rase gelisah yang amat sangat. Bayangkanlaa masuk dewan bedah pukul 8.45 pagi tapi aku tengok jam kat tangan aku dah hampir 3 jam belum jugak kuar2.
August 12, 2009
Masuk wad...
Arini isteri aku kene masuk wad coz esok die akan di opperationkan. Ikutkan jadual kene ade kat ospital pukul 9 pagi. kiteorg smpai kat sane tepat pade mase yang djanjikan tapi maklumlaa kan name lagi ospital,dari pukul 9 tu hampir2 pukul 12 baru dapat masuk wad. Lepas isteri aku dah dapat katil ape sume aku pun balik umah dulu coz nak setel anak2 kat umah pulak.
Petangnye dalam pukul 5 aku datang smule ke ospital. Hajat ati nak bawaklaa due orang puteri aku tu tapi x boleh. Isteri aku cakap pihak ospital dah buat pengumuman yang mane kanak2 dbawah 12 taun x dbenarkan bukan stakat masuk dalam wad tapi berade dkawasan ospital melainkan untuk mendapatkan rawatan sahaje. Tu pun x boleh lame2. Maklumlaa selseme babi tengah panas sekarang ni kan,hehe...So untuk keselamatan anak2,aku datang sorang jelaa...
Keselamatan wajib d utamekan,hehehe...Yang aku peliknye kat wad ni sebenarnye utk ibu mengandung yg menanti utk bersalin tapi cube korang tengok gambo2 yang aku ambik kat bawah ni......

v
v
v
v
v
August 11, 2009
Mengidam saat2 akhir...
Tahniah dapat sepasang...
Beberape ari lepas member isteri aku selamat bersalin anak kedue. So kiteorg ni sebagai kawan baik apelagi,pegilaa buat lawatan ke umahnye(umah mak mentue dielaa coz die berpantang kat sane).
Isteri dan puteri2ku...

Tulaa die yang tgh memangku babynye. Yang botak tu plk cik abangnye,hehe...Tapi sayang aku xleh nak snap gambo baby die dekat2 coz mase ni aku tengah bersembang ngan pak mentue die...
Ni pulak anak sulung die,pompuan. Yang baru lahir ni lelaki so Alhamdulillah dapatlaa dieorg sepasang....
Nota kaki ; Buat Lina n Kerol,'TAHNIAH' dari Ayenmuda sekuarge...
Nota kaki ; Buat Lina n Kerol,'TAHNIAH' dari Ayenmuda sekuarge...
August 7, 2009
Owen sambar California...
PENYERANG Michael Owen meraikan perpindahannya ke Manchester United dengan membelanjakan kira-kira £170,000 (RM1 juta) untuk membeli kereta mewah terbaru Ferrari. Owen, 29, akan mengambil kereta Ferrari model California yang mempunyai kelajuan maksimum 310 kilometer sejam itu hujung bulan ini. Pada masa sama, dia merancang menjual kereta Ferrari lamanya yang baru dipandunya sejauh 15,840km.Kereta itu, model 599 GTB Fiorani F1, dibelinya dengan harga £222,000 (RM1.3 juta).
August 6, 2009
Seminggu dari sekarang...
InsyaAllah... Jike tiade ape2 masalah,seminggu dari sekarang isteriku tercinte akan melahirkan cahayemate yang ketige. Aku harap2 sumenye akan selamat baik isteriku maupun anak aku yang bakal lahir nanti.Amin... Seminggu dari sekarang akan bertambahlaa ahli kuarge aku,akan bertambahlaa jugak isi rumah aku. Seminggu dari sekarang akan bertambah jugaklaa tanggungjawab aku sebagai ketue kuarge. Seminggu dari sekarang jugak klu ikutkan scan yang telah dbuat akan bertambah lagilaa spesis isteriku dalam kuarge kiteorg. Maknenye hanye akulaa spesis aku dalam kuargeku,hehe... Bukan kecewe atau aku x boleh terime kenyataan tapi sekadar ingin memberitau,klu ade yang xnak tau xpelaa buat jelaa xtau.hahaha...
August 5, 2009
Hagemaru dah x laku...
Hujung minggu lepas adik aku yang duk kat Terengganu ade balik. So anak2 aku ape lagi dah tau sepupu die datang terus x sabo2 nak balik umah mek die.


Biasenye klu ade cite hagemaru,puteri2 aku ni mmg x lepas peluang nengok tp kali ni masing2 buat x layan je. Main punye pasal..


Xtaulaa ape jenis mainan yang dieorg main. Bagai nak pecah rumah dek keriuhan budak2 ni...

Adik macam biaselaa klu main x ingat dunie,aku pun die buat x kenal tapi bile dah cedere/sakit barulaa datang mengadu. Puteri2 aku ni klu dah jumpe sepupu2 die,bile nak ajak balik cukup susah. Yelaa kan nak jumpe bukannye senang bile dah jumpe ni masing2 ambiklaa peluang main puas2.



Lepas mandi,aku ajak balik pun xnak jugak. Kakak cakap,bagilaa kakak main buai dengan dieorg,kejap je...Aku ni pulak klu ngan anak2 mmg kalah. Bagi jelaa dieorg main buai pulak skejap...

Dah puas main kiteorg pun balik. Kakak macam biaselaa x kire kat mane,buku tetap x boleh tinggal.
Adik pun nengok kakak bace buku dalam keta,die pun nak bace jugak tapi skejap je pastu buku yang bace die,hahaha...
Biasenye klu ade cite hagemaru,puteri2 aku ni mmg x lepas peluang nengok tp kali ni masing2 buat x layan je. Main punye pasal..
Xtaulaa ape jenis mainan yang dieorg main. Bagai nak pecah rumah dek keriuhan budak2 ni...
Adik macam biaselaa klu main x ingat dunie,aku pun die buat x kenal tapi bile dah cedere/sakit barulaa datang mengadu. Puteri2 aku ni klu dah jumpe sepupu2 die,bile nak ajak balik cukup susah. Yelaa kan nak jumpe bukannye senang bile dah jumpe ni masing2 ambiklaa peluang main puas2.
Lepas mandi,aku ajak balik pun xnak jugak. Kakak cakap,bagilaa kakak main buai dengan dieorg,kejap je...Aku ni pulak klu ngan anak2 mmg kalah. Bagi jelaa dieorg main buai pulak skejap...
Dah puas main kiteorg pun balik. Kakak macam biaselaa x kire kat mane,buku tetap x boleh tinggal.
August 3, 2009
Pau goreng due rase...
Subscribe to:
Posts (Atom)