April 13, 2009

Bocor lagi...

Ari jumaat lepas aku terpakse tinggal motor aku kat skolah coz tayar bocor. Balik umah pun tumpang cikgu yg kebetulan balik arah same. Aku rase tiub tu baru je lagi aku tukar. Pelik betul aku,ape entah yg x kene. Ari ni nak x nak aku mesti pegi tukar tiub baru.

Sebelum pegi tu elok je aku ternampak pam ni kat lab aku so blhlaa aku isi ckit angin,xlah aku pegi dgn tayar yg langsung kempis kan. Klu x mau bertambah bengkok rim aku yg dah tersedie bengkok.

Biasenye klu tayar motor aku bocor kat area skolah aku pegi kat kedai cine 'botak' nilaa coz kedai dielaa yg agak dekat ckit ngan skolah aku.

Satu motor 2 org yg kejekan...

Kejap je terus barai...

Oleh kerane sblm ni aku baru je tukar tiub so aku ckp kat die aku nak tengok kat mane bocornye....

Situ rupenye. Besar jgk kesan bocor tu,aku rase tiub tu terkepit ngan rim...

Die ckp kat aku kononnye aku gune tiub yg murah tu cepat bocor. Pastu die syorkan aku tiub mahal ni. Aku ckp ok aku nak tengok brape lame plk boleh tahannye.

Mcm biaselaa org berniage kan ade je nak cari duit lebih. Dah cabut tayar tu die ckp plk yg lining brake aku dah abih,aku pun malaslaa nak ckp byk terus suruh die tukar baru lgpun cine yg tukar tiub aku sblm ni pun ade ckp jugak tp aku malas nak tukar lagi.

Nilaa lining brakenye. Kejap je die pasang...



Akhirnye siap. Aku harap pasni dah x bocor lagi smpai bile2,hahaha...Boleh ke?..

1 comment:

[S]itie [B]Um [B]Um said...

ct pernah tunggu kt workshop lama gile.. penat!