August 28, 2008

Sukan Kegemaranku...

Klu nak d ikutkan ade byk sukan yg aku minat tp ape yg aku nak kongsikan kat sini adelah tentang sukan ni.
Bile tgk aksi2 kat sukan olimpik baru2 ni teringat plk aku mase aku kat ILPKL dulu yg mane aku penah menceburi sukan taekwondo ni. Member2 aku ramai juge yg msk silat. Silat gayunglaa,silat itu,silat ini tp aku ni kurang minat ngan silat bkn kerane ape tp ntahlaa dah x minat nak wat camne kan....Pd aku taekwondo ni die punye pergerakan,bebas so itu yg buat aku suke ngan sukan tempur ni. Sepanjang aku kat ILPKL selame 2 thn setengah aku smpat capai tali pinggang biru. Biru tu blh dkatekan tinggilaa jgk tahapnye coz klu aku smbung lg lepas tu aku akan naik tali pinggang coklat dan baru dpt itam. Nak naik satu2 kaler tali pinggang bknnye senang beb...ade test yg mane kite kene tunjuk langkah2 setiap tahap/bungelaa klu dlm silat,pastu kene lawan plk antare satu ngan lain. Nak cite ckit yek,adelaa dalam satu kejohanan taekwondo antare kolej n universiti aku sedikit terkilan kerane terpakse tarik diri dpusingan pertame,bkn cedere dbelasah tp kerane kaki aku cedere. Mase tu aku masih tali pinggang ijau dan kene lawan plk ngan sorang india tu yg dah tali pinggang itam. Dpendek cite mase aku nak tendang die,die tahan kaki aku gune siku die. Ape lg serte merte kaki aku membengkak dan xleh main. Punyelaa sakit tuhan saje yg tau. Klu nak cite pengalaman sepanjang kat sane byk lg tp takut ko org x larat nak bace plk kan. Bkn nak kate aku ni hebat sgt sebab msk taekwondo,x hebat mane jgk cume tujuan aku menceburi sukan ni hanye utk menguatkan stamine dan menyihatkan diri. Tu je...


Nilaa die beberape sijil yg aku terime sepanjang menceburi sukan taekwondo.....


3 comments:

Ena said...

wakakakaka
ini rupanye keje dia....

MAMA KERAMAT said...

AYEN..ABG KOB BLACK BELT TAUUUU..DLM ASKAR DIA JURULATIH..
BOLEH LAH MAI BELAJAR DGN DIA AMEK BLACK BELT PULA PAS NI.....
KANGAN X CAYA LAKKKKK.... NAMPAK JER DIAM TUUUU..HEHEHE

anieMD said...

sijil2 awak tu mcm sama jer ngan sijil2 saya..haaa...