September 22, 2008

Selamatkah kite skrg?...

Sekarang ni blh dkatekan bile bace je paper ataupun tengok tv pasti akan kuar cite pasal jenayah. Tiap2 ari jenayah,jenayah,jenayah. Sekarang ni kes culik,rogol,samun/rompak,bunuh membunuh dah jd perkare biase dan makin menjadi2 dlm negare kite...


Kes adik Nurin pun x setel2,jd plk kat adik Sharlinie. Pun senyap smpai skrg dan paper 2,3 lepas ni plk ade lg yg nyaris2 dlarikan. Aduhaaiii....Ape nak jd skrg aku pun x taulaa.

Bunuh2 org ni dah jd biase... Gile btllaa.

Masalah yg x sudah2...
Ngeri btllaa aku bile bace/dgr mende2 gini...

*Nota kaki; Klu blh aku nak ingatkan kat diri aku sendiri dan jgk kawan2 aku sume yg mane ade anak2 tu jagelaa anak2 kite baik2 dan pade yg bujang tu jagelaa diri masing2 coz perkare ni sume kekadang tu terjadi dlm sekelip mate dan tanpe kite sedari...

6 comments:

Suki Cida said...

betul la ayen... cida cukup takut kalau adik nak gi mana2... macammana penat, bebelnya mulut ni puas hati kalau hantar dia kat destinasi... kalau dah jadi sesuatu, mmg menyesal tak suda... ayen pun... walaupun sedekat mana pun kedai ke apa, better pergi sendiri... jangan sesekali suruh anak2 ayen pergi... malang tak berbau... kalau dah jadi kita jugak menyesal,kan?

Ayen said...

cida - mmg betul tu.nyesal dulu pendapatan,nyesal kemudian x gune kan...

Ena said...

wahh klesss hubby aku skang ni...
siap amik dr keratan2 akhbar lagik...
chaiyokkk!!!chaiyokkk!!!chaiyokkk!!!

Lina said...

mmg la ayen... aku pun kalo bawa anak aku g jalan2 mmg sentiasa pegang dia tak lepas takutttt... bagus ek cam wartawan la ko skrg ni...

Ayen said...

ena - laaa baru tau ke hubby U ni ade klesss,hahaha...

Ayen said...

lina - kekadang tu kite ni kene jgk bincang isu semase mcm ni kan.sekurang2nye blh saling ingat mengingati,x gitu...