December 16, 2010

Cuti skolah = BERSUNAT...

Bersunat ke berkhatan? Ikut koranglaa nak sebut yang mana satu sebab dua2 tu sama je. Bila cakap pasal sunat ni macam biasalaa setiap kali cuti skolah hujung tahun maka ramailaa yang ambik kesempatan untuk menyunatkan anak masing2.

Petang semalam aku pegi ke sebuah klinik tu sebab nak beli ubat untuk anak aku yang kecik skali. Sementara aku nunggu nak dapat ubat tu tetiba keluar sorang budak lelaki dari dalam bilik dengan senyuman yang x berapa nak manis maklumlaa baru lepas sunat,hehe... X beso mana pun budak tu, aku ingat dalam darjah 4 or 5 kot.

Pastu tibalaa giliran yang sorang lagi nak sunat jugak tapi yang ni badan agak gempal ckit. Masa nak masuk bilik tu, panggil skali dua dia buat xtau je tapi bila dah berkali2 kena panggil barulaa dengan muka selamba dia berjalan masuk bilik. Yang aku kelako tu masa nak masuk bilik dia nengoklaa budak yang dah keluar tadi sambil senyum konon2nya dia x takutlaa. X sampai 5 minit kat dalam bilik tu terus aku dengar 'waaaa....waaa...' menangis,kahkahkah.....

Tapi yelaa kan korang orang pompuan xtau, aku sendiri pun bila teringat balik kenangan dulu2 ngilu gila aku rasa. Dalam hati aku terus berkata, klu orang suruh aku sunat skali lagi mati hidup semula pun aku xnak dah,huahuahuahua.....

4 comments:

ilahjy said...

kita tak merasa la nak menyunatkan anak...kena sunat cucu laaa jauh lagi sempat ker kitaaaaa...hahahha senasibkan apa nak buat

Ayen Giggs said...

ilahjy - Tulaa pasal kak tapi nasib baik ayen penah rase dulu,hahaha...

MiLanGurLz said...

HAHHAHAHA... KLAKO LA BDAK GEMPAL UW~ ^_^

Ayen Giggs said...

MiLan - Memang kelako sebab sume orang kat dalam klinik senyum meleret je masing2,hehehe...