December 8, 2010

Mesra Mall...

Pogrem semalam sempena cuti Maal Hijrah aku, isteri dan anak2 pegi ke Mesra Mall, Paka Terengganu. X penah lagi sebelum2 ni bila isteri aku ajak, aku boleh bagi keputusan sepantas semalam. Bila dia kata je, Bah (abahlaa tu maksud dia, bukan bah air banjir,kuikuikui...) jom kita pegi jalan2 kat Mesra Mall nak?.. Lebih kurang 19 saat gitulaa aku pun cakap jom... Klu sebelum ni, tengoklaa dulu mcmana.Hehe...

Maka semalam dalam pukul lebih kurang 12 lebih tengahari kiteorang pun berlepaslaa dengan kereta ke Mesra Mall. Kiteorang sampai kat sana dalam pukul ingat2 lupa tapi dekat pukul 2 jugak rasanya..

Tempat pertama kiteorang pegi bergambo. X masuk pun dalamnya, bergambo kat luar je.

Kat sini pun bergambo kat luar je sebab kiteorang nak kejar masa nak pegi tempat yang lebih penting,huhu.....

Nilaa tempat penting yang aku cakap tadi tu,kihkihkih...... Lapor wehhh, dah pukul 2 makan tengahari pun x lagi masa ni.

Lepas makan perut masing2 dah kenyang barulaa nak bergaya pun senang.

Ni pulak muka2 lega. Kenapa lega?.. Baru kluar tandas tu,kihkihkih.... Biasalaa kan lepas minum kenalaa buang pulak.

Destinasi kiteorang seterusnya dah semestilaa tempat kesukaan aku ngan isteri, boling. Pegi nengok2 jelaa. Tempat boling kat situ elok2 pulak sekali ngan tempat game dan mainan.

Apa lagi 2 orang teruslaa suruh tukar token. Nak main game bola, game lawan2 semuanya x reti mainlaa menda alah ni je.

Pastu suruh main yang ni dieorang xnak last2 ibu ngan abah main. Tu bukan tengah main yek tapi tengah korek bola yang lekat kat dalam lubang mesin,hehehe....

Bergambo kali terakhir kat pintu luar sebelum balik. Dalam banyak2 gambo mananya gambo aku?.. Gambo aku apanya dah aku kan jadi kameramen, nak ada mcmana....

6 comments:

hamzah ian said...

perghh..

iqbalhakimi said...

jumpa orang kampung lah!..haha

Ayen Giggs said...

hamzah ian - Ape yang perghh nye bro...huhu.

Ayen Giggs said...

iqbalhakimi - Orang kampung mane bang,kwn x paham ni sebab kwn bukan org paka,hehe.....

makdara TERdiva said...

mengajak org lelaki kuar berjalan memang menyiksakan otak & hempedu..huhu!

eh! spoting eh org umah & anak2 bila suruh bergambar..cayalah!

Ayen Giggs said...

makdara - Menyiksakan otak ke hempedu ke dah klu jd yg tersayang kene terime jelaa,kuikuikui.....

X sporting mcmane dah mmg jenis pantang nengok kamera,ihiks....