January 13, 2011

Tak pasal2 aku yang kena cucuk...

Semalam mak mentua aku mintak tolong belikan jarum insulin dia. Macam biasalaa kan semestinya aku yang kena pegi beli dah tu nak harapkan sape lagi....

Dah alang2 pegi tu dia suruh aku tanya terus mesin ngan jarum yang nak ambik darah ni ok ke tak lagi. Bila nurse tu check dia cakap ok lagi mesinnya...

Pastu bila nengok botol ni rupa2nya yang ni dah tamat tempoh. Tak tamat tempoh mcmana cuba korang nengok tarikh kat bawah botol tu, terang2 dah tulis bulan 11/2009 tamat tempohnya...

Aku cakap takpelaa klu gitu beli yang barulaa. Lepas beli yang baru nurse tu cakap pulak nak test sebab nak tau betul2 ok ke tak. Dah gitu yang nak kena jadi bahan testnya akulaa,huhu....

Ikutkan takut memang aku takut bab2 nak cucuk ambik darah ni. Tapi demi nak tutup malu sebab kat situ masa tu ada makwe, relakanlaa jugak walaupun takut.....huahuahua.

Hasilnya menggembirakan aku sebab bacaannya "6.4" (lepas makan masa tu). Nurse tu cakap oklaa tu sebab biasanya klu lepas makan antara 4 - 7.. Alhamdulillah setakat ni aku takde kencing manis lagi dan harap2 takdelaa sampai bila2....... Amin.

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

kalau suami lynn yang kena cucuk tu boleh pitam dibuatnya...huhuhu...

Ayen Giggs said...

LyNn - Rupe2nya ada jugak yg sama spesis dgn AG yek,hehehe......