January 6, 2011

Xnak duk asrama...


Klu dapat sekolah jauh dari rumah nak x nak kenalaa duduk kat asrama. Bila sebut je asrama pada aku x semua budak boleh tinggal kat asrama. Usahkan orang lain, aku sendiri pun masa sekolah dulu sempat duduk sebulan lebih je pastu mintak keluar asrama,huhuhu...

Maklumlaa klu kat rumah bebas nak buat apa pun. Nak tengok tv ke nak kluar sana sini ke semua boleh tapi klu duduk asrama mujurlaa nak bebas gitu. Apa yang aku nak cerita ni sebenonya pasal sorang cikgu kat sekolah lama aku dulu, anak pompuan dia dapat masuk sekolah aku ni dan kenalaa duduk asrama sebab rumah jauh.

Sebelum ni dah biasa duduk bawah ketiak mak so bila kena duduk asrama ni maka tiap2 pagi tepon mak ayah nangis nak balik, x nak duduk asrama. Last2 sebab x tahan asyik tepon nangis, mak ayah pun buatlaa surat tukar balik sekolah dekat rumah. Pada aku xpelaa kan janji dia dapat belajar dengan tenang.

Dapat sekolah yang terbaik pun tapi dia x boleh nak tumpu pada pelajaran x guna jugak. Aku harap bila dah dapat balik duduk semula bawah ketiak mak tu dapatlaa dia belajar dengan tenang dan aku doakan semoga dia akan berjaya suatu hari nanti....

2 comments:

MUNSYI ragbar said...

Klu tkt 1 tu, rasanya belum sesuai duk asrama.

Umur begini anak2 perlu lebih rapat dgn mak ayah.

Klu dh tkt 4 tu... okaylaaa.

Ayen Giggs said...

Munsyi - Masalahnye yg dpt asrama ni mestilaa yg duk jauh dr skolah tuan Gpk kan,hehehe.....